13 października w Polsce obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Dawcy Szpiku.

Z tej okazji ponad 7 000 osób, które najpierw zarejestrowały się w bazie potencjalnych Dawców Szpiku, a następnie oddały szpik lub komórki macierzyste otrzymały dedykowane przesyłki, dzięki którym mogły dołączyć do wyjątkowej Alei Dawców Szpiku Fundacji DKMS.

Wysyłka organizowana jest przez Fundację DKMS co roku. W 2019 roku zgłosili się oni do nas z prośbą o pomoc w znalezieniu koncepcji, która nie tylko pozwoli podziękować Dawcom, ale również zachęci ich do podzielenia się swoją historią oraz inspirowania innych. Tak narodziła się idea Alei Dawców Szpiku.

Odbij swoją dłoń!

Pomysł Alei Dawców Szpiku nawiązywał do słynnej Alei Gwiazd. Dawcy otrzymali spersonalizowaną kartkę z życzeniami i prośbą podzielenia się historią w mediach społecznościowych. Na jej odwrocie znajdowała się gwiazda przypominająca te z Alei Gwiazd, na której Dawcy mieli odbić swoją pomocną dłoń. Do kartki dołączona była instrukcja z przykładowymi pomysłami, jak umieścić na karcie odbicie dłoni. Forma była dowolna, mogli ją odrysować, namalować, wypełnić uczuciami – ograniczała ich jedynie wyobraźnia.

Dlaczego Fundacja DKMS zdecydowała się zrealizować właśnie tę koncepcję?

Z zaproponowanych przez 1000ideas koncepcji wybraliśmy pomysł Alei Dawców Szpiku, przede wszystkim dlatego, że Dawcy są dla nas takimi gwiazdkami, perełkami, które zasługują na uznanie. Pomysł był skromny, nie wiązał się z wysyłką gadżetów czy większych prezentów, ale angażował odbiorców i spełniał założone przez nas cele.
Sara Drobniak, Fundacja DKMS Polska


Podziel się swoją historią

Ogromnym wyzwaniem było nie tylko znalezienie pomysłu, który pozwoli docenić Dawców, ale również takiego, który zachęci ich do dzielenia się swoją historią. Podczas akcji wykorzystywaliśmy hashtagi #AlejaDawcówSzpiku oraz #MojaHistoria.

13 października, a także wcześniej i później, ukazało się w mediach społecznościowych dużo historii Dawców ze zdjęciami gwiazd i hashtagami. Fundacja DKMS doliczyła się prawie 200 postów na Facebooku, 200 na Instagramie i około 50 relacji – tylko tych oznaczonych i publicznych. Dawcy wykazali się niezwykłą pomysłowością: rysowali flagi państw, z których pochodzą ich biorcy, wyklejali  z krepy i z cekinów, a nawet wpisywali treść listu od Biorczyni w gwiazdę.

Cieszymy się bardzo, bo wiemy, że dzięki temu prezentowi Dawcy poczuli się docenieni, a odbijanie dłoni sprawiało im frajdę. Ale to nie wszystko  – Dawcy chętnie dzielili się swoją historią inspirując tym samym innych do pomagania!
Sara Drobniak, Fundacja DKMS

Wysyłka z okazji Dnia Dawców Szpiku była kolejnym z projektów zrealizowanych wspólnie z Fundacją DKMS.

Współpraca z 1000ideas, tak samo jak przy innych projektach, przebiegała bardzo sprawnie i w przyjemnej atmosferze. Cieszymy się, kiedy możemy pracować z agencją, która rozumie nasze potrzeby, jest kreatywna, komunikatywna i z dużą otwartością realizuje założenia. Nie możemy się doczekać kolejnych wspólnych projektów! :)
Sara Drobniak, Fundacja DKMS

My również czekamy na kolejne, wyjątkowe projekty!

Potrzebujesz kreatywnej i angażującej kampanii?

Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy
dla Ciebie zrobić.